Avtor |
Sporočilo |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
07 Sep 2009 22:50 |
|
Ker že kar nekaj časa delam Pilona, ter da malo popestrim dogajanje na forumu bom predstavil kako je potekala "gradnja" tega modela. Gre pa za enakega pilona kot sem ga že imel (in tudi razsul), predstavljenega na http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?t=6425&highlight=pilon.
Na začetku počitnic se je začelo nekako takole:
- obstoječi načrt za trup in krila
- nekaj steklenih in karbon/kevlar tkanin
- nekaj lanskoletne epoxi smole
- precej volje
Pa začnimo...
Žaga za razanje stiroporja
Trup odrezan z ene strani:
Trup dokončno obrezan:
Zbrušen trup:
Na trup nataknjen... jah.. ne boste verjeli. Kondomi so precej uporabna reč
Trup v vakumu:
Narejen trup:
Izrezane sredice:
Narezane tkanine:
Balzove oplate 1.5mm:
Pred vakumiranjem:
Krila v vakumu:
Višinski in smerni stabilizator:
Dokončano krilo:
Se nadaljuje...  |
|
|
|
 |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
07 Sep 2009 23:14 |
|
V približno enem tednu popoldanskega ustvarjanja sta torej nastala trup in krilo, za katera pa se je kasneje izkazalo da sta neuporabna. Krila brez ušk so tehtala nekaj čez 200g, sam trup brez repa pa dobrih 100g. Za primerjavo, tekmovalni model podobnega razpona, za pogon do 1kW, narejen v kalupu z steklenimi in karbonskimi tkaninami tehta gotov 150g. Torej več kot 2x manj, za skoraj 2x močnejši pogon. Poleg precej visoke teže je bil trup zaradi relativno tanke stene in ravnih ploskev precej občutljiv na "podajanje" pri močnejšem prijemu. Krilo je bilo sicer trdno, vendar precej bolj kot je to potrebno, in ne sorazmerno svoji teži.
Nekako logična posledica omenjenega sta bila nov trup in krilo. Na srečo sem se še preden sem se ju lotil, od Bogdana Makuca, dobil prvi paket nasvetov in napotkov glede gradnje. Tokrat je imelo krilo narejen nosilec, ki je prenašal upogibne obremenitve in je bil izdelan z balzove stojine, po straneh oblečene v 80g steklenko, ter karbonskimi rovingi v skrajnih legah, kjer so natezne/tlačne obremenitve največje. Debelina karbonskih rovingov se je z oddaljenostjo od sredine krila sorazmerno z upogibno obremenitvijo zmanjševala. Za torzisko togost so skrbele plasti 25, 50 in 80g steklenke po površini krila. Pri čemer so bila mesta servomotorjev, vijakov in eleronov še dodatno ojačana. Vstavljena je bila tudi abrajza (pel-ply) ki naj bi kasneje služila kot sintetični pant.
Same gradnje krila nisem dokumentirav, končni rezultat pa je bil 130g brez ušk in noro trdno krilo. V dokaz:
se nadaljuje... |
|
|
|
 |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
07 Sep 2009 23:51 |
|
Po drugem paketu Bogdanovih nasvetov je kljub precej boljšem razmerju trdnost(togost)/masa, vseeno padla odločitev da naredim še eno novo krilo in z tem izgubim kakšen gram. V tretje so šle debeline steklenk za skorjo in rovingov za stojino skoraj na polovico. Poleg tega sem krilo z uškami izdelal v enem kosu. Končni rezultat, celotno krilo z uškami 103g, ob še vedno zadostni trdnosti. Kljub določenim napakam gre to krilo na model. (Vsaj za 1x )
Pri prejšnjem pilonu sem imel precej velike probleme z težiščem, zato sem že zamenjav en trup. Da bi se izognil tem težavam, sem model zrisal v Solid Worksu, pri čemer sem vsaki od komponent (krilo, trup, višinski in smerni stabilizator, motor, regulator, sprejemnik, celice, servoti) poleg dimenzij določil tudi maso (težišče dela program določi že sam). Glede na izračunano težišče sestava, sem nato optimiral dimenzije trupa glede na težišče. Trup je optimiran tudi na dimenzije ki ravno še omogočajo vstavljanje baterije v model.
Na osnovi modela je bil izdelan drugi trup. Narejen z 3mm balze in znotraj in zunaj oblečen v stekleno tkanino. Kmalu se je izkazalo da so predvidene debeline tkanin pretežke, saj so stranice trupa oblečene samo od znotraj tehtale 66g. Kar je preveč.
Trup št. 3 je ravno tako izdelan z 3mm balze, na tanko prelakiran z lakom ki zmanjša upijanje smole v balzo, od zunaj oblečen v 25g steklenko in z rovingoma ter 50g steklenko ojačan na mestu pod krilom. Predvidena masa po barvanju je okoli 60g.
Če bo vse po načrtih bo končan model cca. 50g lažji in bistveno trdnejši od prejšnjega.
Za vse potencjalne graditelje modelov na takšen način naj bi biv to poduk kje biti pozoren, za vse ostale, upam da ste se vsaj nasmejali
Sicer pa kot pravijo, v tretje gre rado
Toliko zaenkrat |
|
|
|
 |
skymaster
Raztura čist
Pridružen/-a: 05.01. 2009, 15:01
Prispevkov: 47
Kraj: selo,Žiri
|
Objavljeno:
09 Sep 2009 14:36 |
|
uf Luka tole bo pa trgal.Ali boš mev dost placa za 4s ene 2000 mili. pa ker motor boš utaknu not.ko boš jemu fertik gremo pa na drag race na ledinco Pa še brat je naroču pilona sam je un Topmodel stinger bolj za začetniško hitrost.Računava tam nekje 450w upam,da bova stlačila v trup:)) se vidmo  |
|
|
|
 |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
09 Sep 2009 19:31 |
|
Celice bojo zaenkrat še iste kot v prejšnemu pilonu, Kokam 1800 4S 30C, sem pa trup delav tako, da bi vanj šle tudi Rhino 2250 40C. Res da so malce dražje, šteje pa se da so že z te nove generacije lipotov za povnjenje do 5C. Motor je Typhoon 2W-20.
Moram pa rečt da me veseli, da se dogaja na sceni pilonov. Je to ta Stinger? http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=704 Tudi 450W ni ravno šala  |
|
|
|
 |
Vinny
Super modelar

Pridružen/-a: 15.07. 2006, 20:55
Prispevkov: 432
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
16 Sep 2009 10:43 |
|
Uf,Luka tole bo pa sekal in žvižgal po luftu.Kva naj rečem-kapo dol.Tole bo zanimiv za videt v zraku...
Lp,Matjaž |
_________________ FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY |
|
|
 |
Matic
Super modelar

Pridružen/-a: 09.07. 2006, 22:53
Prispevkov: 186
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
16 Sep 2009 13:37 |
|
Luka, sam tole lahk "rečem":
LP, Matic  |
|
|
|
 |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
17 Sep 2009 23:46 |
|
Evo, Pylon končan! Končna masa 660g.
Barvanje mi sicer še ne gre najbolje od rok, zato je precej "šekast"
Čaka me še nekaj cinjenja na celicah, kontrola dometa. Nato pa samo še prespim par noči, potem pa gremo sprobat srečo  |
|
|
|
 |
simon.muha
Super modelar
Pridružen/-a: 09.12. 2007, 16:47
Prispevkov: 527
Kraj: ŽIRI
|
Objavljeno:
18 Sep 2009 07:08 |
|
Bravo Luka to bo spet žvižgal na Ledinc. Pa sporoč kdaj ga boš testiral.
Lp. Simon |
_________________ KAKO SREČNO PRISTATI |
|
|
 |
skymaster
Raztura čist
Pridružen/-a: 05.01. 2009, 15:01
Prispevkov: 47
Kraj: selo,Žiri
|
Objavljeno:
18 Sep 2009 12:19 |
|
Bravo luka lep Pylon Zanimiv hlajenje motorja maš.Ali kaj upliva na sam let modela.Danes sem dobil Stingerja masa praznega modela 240g wtf..se ga vidimo |
|
|
|
 |
Kristjan
Super modelar

Pridružen/-a: 07.07. 2008, 14:00
Prispevkov: 256
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
19 Sep 2009 08:24 |
|
Ja Luka, . Ful dobr tole zgleda! Na forum pa obvezno napiš kdaj bo krst, ker vrjamem, da nisem edini, ki bi rad vidu tega tvojga pilona !
Pa dobr prespi vse skup, da bo pol res letel.
Mejte se!
LP |
|
|
|
 |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
20 Sep 2009 09:23 |
|
Skymaster: Ta način hlajenja sem imel že pri prejšnih dveh trupih, pa med letom ni opazit da bi ga kam vleklo. Se mi je pa ta način hlajenja zdel zanimiv, ker na eni strani zrak vstopa v trup, na drugi strani pa ga iz njega izsesava-princip difuzorja. Tako da je precejšen pretok zraka ravno čez motor.
Glede krstnega leta bom pa še videl. Če bo use po načrtih bo danes do 5h model RTF, če bo vzletel bo pa odvisno od vetra in Ferdota . Napišem malo preh 5h še kaj več glede tega. |
|
|
|
 |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
20 Sep 2009 13:52 |
|
Model je pripravljen. Če bo vse po načrtih, gre danes v zrak! |
|
|
|
 |
Matic
Super modelar

Pridružen/-a: 09.07. 2006, 22:53
Prispevkov: 186
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
20 Sep 2009 20:28 |
|
Slike, video... kdo kaj posnel? :D
Bi pršu gledat, če ne bi že več kot 1 tedn doma ležal z zjebano nogo.
Pa upam, da vidim drugič...
LP, Matic |
|
|
|
 |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
20 Sep 2009 21:12 |
|
Slik ni, se je moj fotoaparat odpelav z očetovim avtom. Filmček je pa Simon posnev. Upam da ga bo prilimav na forum.
Drugače pa... Pilon LETI  |
|
|
|
 |
|